Oglądasz odpowiedzi wyszukane dla frazy: wwwtrakcja elektrycznapl





Temat: Co to jest "pałąk"?
pałąk
1. «wygięty pręt, czasem służący jako uchwyt»
2. «zakrzywienie, wygięcie w łuk»
3. «odbierak prądu w postaci wygiętego pręta w pojazdach trakcji elektrycznej»
• pałąkowy • pałączek
Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Który Linux ?
Nastał dzień boży śro, 28 sty 2004 o 00:33 GMT,
gdy Glock ośmielił się wstukać:


nie ma glupich pytan, sa tylko glupi ludzie :))))


stara dykteryjka :
wykladowca lubil powtarzac, ze nia ma glupich pytan, sa tylko glupie
odpowiedzi. kiedys dostal pytanie :
czy jesli stane dwoma nogami na szynach, i zlapie sie dwoma rekoma za
trakcje elektryczna, to czy pojade jak trwmawj ?

:)

        MySZ

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pytanie dotyczace sygnaturki z pliku tekstowego w mozili
On 30-01-2004 07:54, Andrzej Kaczmarczyk wrote:


Dnia 04-01-29 14:31, Użytkownik Maverick napisał:

| dla mnie ma :)  to jest sygnaturka na moje wewnętrzne (na lanie) grupy
| na "zewnętrzne" to ona niema sensu, a i stanowi dodatkowe bajty do
| sciągnięcia dla  np. modemowców

Ja rozumiem, że treść ma sens. Ale z powodów technicznych jest cienka.


Technicznych? Typ loka nieodpowiedni dla tych wagonów, liczba kół
niewłaściwa, czy chodzi o brak trakcji elektrycznej? ;-


| a czemu mówisz ze nie jest dobra? mi przy odczycjie posta wyswietla
| prawidłowo - poprawny rysunek

U mnie wygląda tak:
http://www.andrkac.webpark.pl/rozna/sig.htm


No stary! Kto czyta posty Timesem?
Sygnaturki mają być zrobione fontem fixed-width (wtedy wyglądają w
miarę dobrze w _każdej_ takiej czcionce). Nie da się natomiast
zrobić sygnaturki, która dobrze wygląda w każdej czcionce
proporcjonalnej.
Zmień ustawienie czytnika, bo inaczej nie będziesz miał okazji
podziwiać większości usenetowych sygnaturek.
Ustaw sobie co najmniej Couriera New (brzydki, ale zawsze obecny),
albo lepiej np. Andale Mono (dostępny gdzieś z Microsoftu, albo
mogę Ci podesłać).


A sygnaturka chyba nie jest dla ciebie, tylko dla tych, którzy twoje
posty czytają, prawda?


Mnie się podoba. I poprawnie się wyświetla (z dokładnością do
dachów wagoników, które są przesunięte o spację w prawo). Rozmiar
też właściwy.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Gesty
Norek napisał:


mnie bardziej kusi zimny smirnoff gdzieś na zagubionym
wśród jezior zadupiu Karelii, skoro już mówimy o tym kierunku


świata...

W TEJ Karelii, w której 45 stopni mrozu, mieszkania zamarzają od
środka, a słupy trakcji elektrycznej łamią się pod ciężarem śniegu i
lodu??? Podziwiam... ale ponoć jesteś gruboskórny ;DDD

Pozdrawiam - Agnieszka

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trainz Troche NTG


Oj Tofik Tofik , ja swoje a ty swoje
Jezdzisz Trainzem nowym czy nie?
www.auran.com


Ja mam nowego Trainza 2004 PL :) ale po zainstalowaniu coś dłogo się
ładuje, czy to zawsze tak jest ??

U mnie instaluje sie dosc dlugo. Pozniej pierwsze odpalenie gierki tez jest
dosyc dlugie. Natomiast poczynajac od drugiego uruchomienia jest juz
szybciej i dosc znosnie.
Chodzi to u mnie na ustawieniach standardowych( na default`cie tez grafika
cieszy oko), grafy nie podkrecam w gore bo przycina.

Moja ulubiona trasa to Glasgow-Falkirk.
Mam tez wlasna trase,ktora jest juz o znacznej dlugosci,trakcja elektryczna
i trzy wezlowe stacje. Niestety jeszcze brak sygnalizacji swietlnej.
A konfiguracje kompa mam odrobine slabsza od twojej.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trainz Troche NTG


U mnie instaluje sie dosc dlugo. Pozniej pierwsze odpalenie gierki tez jest
dosyc dlugie. Natomiast poczynajac od drugiego uruchomienia jest juz
szybciej i dosc znosnie.
Chodzi to u mnie na ustawieniach standardowych( na default`cie tez grafika
cieszy oko), grafy nie podkrecam w gore bo przycina.

Moja ulubiona trasa to Glasgow-Falkirk.
Mam tez wlasna trase,ktora jest juz o znacznej dlugosci,trakcja elektryczna
i trzy wezlowe stacje. Niestety jeszcze brak sygnalizacji swietlnej.
A konfiguracje kompa mam odrobine slabsza od twojej.


http://www.trainzpoland.prv.pl/ pod tym linkiem są fajne rzeczy dao tej
gry, Lokomotywy , Wagony i inne :)

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trainz Troche NTG


U mnie instaluje sie dosc dlugo. Pozniej pierwsze odpalenie gierki tez
jest
dosyc dlugie. Natomiast poczynajac od drugiego uruchomienia jest juz
szybciej i dosc znosnie.
Chodzi to u mnie na ustawieniach standardowych( na default`cie tez grafika
cieszy oko), grafy nie podkrecam w gore bo przycina.

Moja ulubiona trasa to Glasgow-Falkirk.
Mam tez wlasna trase,ktora jest juz o znacznej dlugosci,trakcja
elektryczna
i trzy wezlowe stacje. Niestety jeszcze brak sygnalizacji swietlnej.
A konfiguracje kompa mam odrobine slabsza od twojej.


http://www.trainzpoland.prv.pl/ pod tym linkiem są fajne rzeczy dao tej
gry, Lokomotywy , Wagony i inne :)

heh. znam ta stronke, spoko
Instalowales trase PKP?
ja sciagnelem i zainstalowalem....wszystko spoko. ale sama sceneria, z
budynkami, tory mi wcielo i nijak szlo pojechac :)

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pilne pytanko do geodetow


1.jak na mapach oznaczane sa slupy trakcji elektrycznej?


Zaleznie od skali jako słup kółko i
1) dla lini niskiego napiecia kreska (ok 1cm)   ze strzałką w środku w
kierunku nastepnego słupa
2) dla lini wysokiego napiecia kreska z dwoma strzałkami
3) dla lini średniego napiecia jedna strałka + kreska poprzeczna


2. co to jest: koleczko i nad tym jakby litera "T" przylegajaca do tego
koleczka nozką :))


linia trakcji elektrycznej

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pilne pytanko do geodetow

Zaleznie od skali jako słup kółko i
1) dla lini niskiego napiecia kreska (ok 1cm)   ze strzałką w środku w
kierunku nastepnego słupa
2) dla lini wysokiego napiecia kreska z dwoma strzałkami
3) dla lini średniego napiecia jedna strałka + kreska poprzeczna


ale to chyba sa oznaczenia linii elektrycznych a nie trakcjii (np. tramwaje)


| 2. co to jest: koleczko i nad tym jakby litera "T" przylegajaca do tego
| koleczka nozką :))

linia trakcji elektrycznej


a w tkim razie koleczko z takim piorunem czy blyskawica?

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pilne pytanko do geodetow


ale to chyba sa oznaczenia linii elektrycznych a nie trakcjii (np.


tramwaje)

Zgadza sie pomyliłłem sie - nie doczytałem pytania :-)


| 2. co to jest: koleczko i nad tym jakby litera "T" przylegajaca do
tego
| koleczka nozką :))

| linia trakcji elektrycznej

a w tkim razie koleczko z takim piorunem czy blyskawica?


Kółeczko z piorunem dotyczy też trakcji - wynika to z różnych instraukcji
technicznych w obecnej (najnowszej K1) jest to kółeczko z piorunem

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Skrypt do ID CS

A wytłumacz mi jeszcze jakim sposobem nie możesz porozumieć się z autorem
skryptów?
Jest mail, numer GG, lista newsowa... Jak to możliwe????

Wielu z nas otrzymało bardzo idywidualne funkcje w pewnych skryptach
praktycznie od ręki.

Zbyszek Czapnik


Szczera prawda, popieram Zbyszka (czytaj wspieram Robina - jak on mnie)...
nie chce się wcinać między wódkę a zakąskę, ale jeśli Robina nie ma  cały
dzień na gg albo pod mailem - znaczy północno-wschodnia Polska jest
pustoszona przez huragany zrywające równocześnie trakcję elektryczną i
telekomunikacyjną...
Moja żona mówi - więcej luzu...
Pozdrawiam,
uzytkownik kilku skryptów dających realne pieniądze
Tomasz Kuc

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Co u Was jest? Krańcówka, czy pętla?


A oto co znalazłem w sieci (http://yakipl.republika.pl/lodzc.html):

...Łódź jako pierwsze miasto polskie miało od 23 grudnia 1898 roku sieć
elektrycznej komunikacji tramwajowej (warszawscy lokalni patrioci
twierdzą,
że pierwsza była Warszawa, ale podają nieprawdę - w tej konkurencji
stolica
przegrała). Ta sieć bardzo szybko się rozwinęła i należy do jednej z
największych w Europie.


Wybaczcie, że ciągnę offtopicznie, ale patriotyzm lokalny nie pozwala mi
milczeć.

Cytowany autor myli się. W Poznaniu trakcję elektryczną włączono 5 marca
1898, a już dzień później tramwaje elektryczne zainaugurowały kursowanie na
trzech liniach. Kolejne dwie uruchamiano 9 kwietnia i 19 maja. Jakby nie
patrzeć, to ponad pół roku przed Łodzią.

pozdrawiam,
Bieganek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Co u Was jest? Krańcówka, czy pętla?
(...)


Cytowany autor myli się. W Poznaniu trakcję elektryczną włączono 5 marca
1898, (...)


Przepraszam, że się wtrącam, ale ani Łódź i Poznań nie były pierwsze: "W
dniu 3 LIPCA 1896r. na ulicach Bydgoszczy rozpoczynają kursy pierwsze
tramwaje elektryczne. Tabor składał się z 16 wozów silnikowych i 12 wozów
doczepnych, a szybkość podróżowania zwiększa się z 9 km/godz. do 15
km/godz."
Jakby to kogoś interesowało, to więcej jest na
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwaje/polska/bydgoszcz/

Pozdrawiam
J.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Co u Was jest? Krańcówka, czy pętla?

Użytkownik "Jerzy Krzak"


| Cytowany autor myli się. W Poznaniu trakcję elektryczną włączono 5 marca
| 1898, (...)

Przepraszam, że się wtrącam, ale ani Łódź i Poznań nie były pierwsze: "W
dniu 3 LIPCA 1896r. ...


----------------------
Oj Rabi!!!
Co ja zacząłem?!. ;-)

Marku, wpisz do FAQ, że nie wolno poruszać tematów tramwajarskich na grupie
:-)))

Pozdrawiam
Darek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Poranny ROTFL


asynchroniczny prądu zmiennego czyli np. klatkowy???? W odkurzaczu???? Ale
bzdury piszesz.


Tez mi sie wydaje to malo prawdopodobne - musialby tam byc dodatkowo
jakis falownik, ktory by podwyzszal czestotliwosc napiecia sieciowego,
bo przy 50Hz, to duzo kurzu by ten odkurzac nie wciagnal. Predkosc
takiego silnika jest zalezna bowiem od czestotliwosci, liczy biegunow (w
mianowniku) oraz poslizgu czyli roznicy miedzy predkoscia wirowania
pola (predkosc synchroniczna) a rzeczywistą predkoscią wirnika. Zawsze
ona musi byc mniejsza od V synchronicznej (bo przy niej znika moment
obrotowy). Stad nazwa silnik asynchroniczny.
Natomiast konczac pytanie o odkurzacz, to z pewnoscia jest tam silnik
szeregowy, ktory ma bardzo miekka charakterystyke i jest w stanie
osiagac bardzo duze predkosci katowe, tak duze, ze w wiekszych
maszynach przy braku obciazenia mechanicznego moze ulec
rozerwaniu przez sile odsrodkową. Silnik taki jest stosowany takze
w trakcji elektrycznej (lokomotywy, tramwaje), dzieki dodatkowej
zalecie polegajacej na posiadaniu duzego momentu rozruchowego,
wprost proporcjonalnego do kwadratu pradu.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Nowe znaczy gorsze?
On 28 Mar 2001 17:06:10 GMT, Paweł 'Falcon' Sokołowski wrote:


| Bo to inny zakres częstotliwosci. Na statyczne pole magnetyczne człowiek
| jest stosunkowo mało wrażliwy, w przeciwieństwie do np. własnie dysków.
| A pociąg ma silniki na prąd AFAIK stały.

Raczej nie :- prostownik musiałby chyba być większy od pociągu, żeby
wyprostować prąd dla silników o tak dużej mocy.


A po co miałby je prostować? :-

W .pl kolejowa trakcja elektryczna to 3kV, prąd stały, z wyjątkiem WKD gdzie
jest 600V, też stałego.

W innych krajach bywa różnie.


 | V |  /--    |---|  |   /    Paweł Sokołowski  fal@domek.dhs.org


Tarhimdugurth

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: glupie pytanie

Odpowiedź na temat e-maila.
    Nie ma glupich pytań, sa tylko glupie odpowiedzi - mowi profesor.
    Jak sie chwyce za druty trakcji elektrycznej a nogi postawie na szyny to
pojade jak tramwaj - pyta w odpowiedzi student.

jak odnalezc komende lub plik startowy dla kde po rozpakowaniu programu
np.tarem?Jak go pozniej uruchomic?


Istnieje kilka możliwości, przy czym ja osobiście polecam utworzyć plik
.Xclients w katalogu osobistym i wpisać tam:
exec /opt/kde/bin/startkde
polecałbym jednak
exec /usr/X11R6/bin/twm            - dla osób cierpiących na zanik ;)))
pamięci
lub
exec /usr/X11R6/bin/afterstep   - dla ludzi chcących zobaczyć coś naprawdę
ładne X-y

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: spadek napiecia


czy to prawda ze podczas spadku napiecia moze sie  zjarac koputer?


Nie tyle od samego spadku co od duzych wahan napiecia.


jaka moze byc tego przyczyna?


Wahanie napiecia w sieci, uderzenie pioruna w trakcje elektryczna,
wylaczenia i wlaczenia pradu w krotkim okresie np. co 1s itp, itd.

czy mozna sie przed tym zabezpieczyc no
oproc ubs  ?

Chyba UPS, dobra listwa zasilajaca typy ACAR - ale od razu podkreslam dobra,
bo wiekszosc tych najtanszych ma tylko bezpiecznik i bodajze tyrystor, ktory
ma zabezpieczac przed "strzalami" napiecia (przyjnajmniej teoretycznie).

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Moj kochany PC
Z zycia wziete:

1 Kolezanka kupila sobie kompa.
Ale moze go uzywac tylko od 22.00 do 8.00
bo zakluca odbior we wszystkich telewizorach w
2 pietrowym domku !

2 Tydzien temu byla ostra burza i wylaczylem kompa z sieci
zeby go piorun nie glebnal.
Kolega tego nie zrobil bo mowil ze uderzenie w slup trakcji elektrycznej
jest malo prawdopodobne - i mial racje.
Ale mial modem i piorun przyrabal w linie telefoniczna !
Pirwszy raz w zyciu widzialem taki realizm podczas
grania w symulator lotu !
Ach te iskry , efekty swietlne i idealne odzwierciedlenie mgly :-)
Wczesniej juz mialem cos takiego u siebie ale z AMIGA
i podchajczyla sie samoczynnie :-)

Marcin Złakowski
cosu@polbox.com

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: mac osx i blueconnect


krzysiek wrote:

coś ci chyba nie halo, albo nie widziałeś blueconnecta na oczy. blueconnect
jest sprzedawany jako normalna karta do telefona. to że ma rozszerzenie
interfejsu nic nie wnosi poza tym że można
korzystać z niej również z urządzeń z gniazdem kart pc.


czekaj, czekaj.. BC jest sprzedawane jako karta PCMCIA, ktora sie wklada
do komputera wyposazonego w gniazdo PCMCIA oraz system windows. tak mowi
Era. My wiemy, ze nie jest wymagany windows, aczkolwiek do macintosha
jest soft, ktory trzeba sobie znalezc w sieci. nie zaprzeczam, ze w
srodku jest karta SIM, bo takowa musi tam byc. warunkiem tylko to, czy
ta karta SIM, po wyciagnieciu z karty PCMCIA i wlozeniu do telefonu
obslugujacego edge itp. bedzie dzialac z maczkiem oraz windows. jesli
tak, to jestesmy w domu, jesli nie, wtedy pozostaje nam tylko
kombinowanie z portami PCMCIA na USB.


BTW pytanie jest śmieszne w zależności jak je sobie zinterpretujesz...


tak? pytanie: czy jesli czlowiek stanie na torach, zlapie sie rekami za
linie trakcji elektrycznej, to pojedzie jak tramwaj?
powyzsze pytanie jest smieszne, czy tylko ja je interpretuje?


krzysiek?


a ja mam widziec?

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Marek Pe?echaty-Strona Domowa

<mar@poczta.fmwrote in message



Zapraszam na moja strone domowa.Zamiescilem na niej kilka artykulow
dotyczacych HVDC,Ladowarka bezprzewodowa,Trakcja elektryczna.Reszta to
ciekawostki.


Strona ciekawa, najlepsza jest lądowrka bezprzewodowa, tylko gdzie ona może
wylądować :-))
Ciekawostka dla mnie jest adres tej strony.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Marek Pe?echaty-Strona Domowa

Użytkownik monter <mon@SKASUJTOrmf.fmw wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b3i5lv$pq@szmaragd.futuro.pl...

mar@poczta.fm, 2003-02-26 01:34:
| Zapraszam na moja strone domowa.Zamiescilem na niej kilka artykulow
| dotyczacych HVDC,Ladowarka bezprzewodowa,Trakcja elektryczna.Reszta to
| ciekawostki.
Swietna strona!
Trzymaj tak dalej ;-)


widze ze przepis na pochlebne oceny strony .. to nie podawac jej adresu ;-)

pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Marek Pe?echaty-Strona Domowa


mar@poczta.fm wrote:
Zapraszam na moja strone domowa.Zamiescilem na niej kilka artykulow
dotyczacych HVDC,Ladowarka bezprzewodowa,Trakcja elektryczna.Reszta to
ciekawostki.


Mi się w Mozilli nie wyświetla. :P
W Operze też nie. Ani w Konquerorze.

A kumplowi nawet w MSIE nie chodzi.

Badziew!

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Pantokrator

| A pantograf ? ;-)

| (-; wszystkopis, ew. wszechpis

To jaki ma to związek z elektrycznymi pojazdami szynowymi???
Chodzi mi o urządzenie odbierające energię el. z trakcji,
które tak właśnie się nazywa...

Po pierwsze, nie z "trakcji", tylko z przewodów trakcyjnych.
"Trakcja"  =  "rodzaj napędu", stąd mówi się o trakcji elektrycznej,
spalinowej, parowej, konnej...

Po drugie, tak właśnie się NIE nazywa. W pojazdach elektrycznych
(nie tylko szynowych - por. trolejbus) nazywa się toto odbierakiem prądu.

Po ostatnie zaś, odbierak potocznie nazywany jest pantografem,
bo przypomina kształtem pantograf - urządzenie kreślarskie, służące
do skalowania rysunków.

Maciek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: senderbase.org : TPNET *znowu* pierwsza (nie dali się zepchnąć!)
"Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)"


<spam_goes_h@supersonic.plukwa.netwrites:
On Mon, 05 Jun 2006 15:27:20 +0200, Andrzej Adam Filip
<a@onet.euwrote:

| Technicznie można by wiele takich spraw "kablowych" (w miastach)
| rozwiązać przez dostęp bezprzewodowy ale (na razie?) telewizje kablowe
| nastawiają się na sprzedaż "pakietu" (TV kablowa+Internet) i nie wydają
| się mieć podejścia że dostęp do internetu to *zupełnie* osobna usługa.

 Bo skoro zainwestowały sporo kasy w budowę sieci kablowej w
 mieście, to trudno im się dziwić, żeby nagle zaczęły budować
 kolejne sieci, oparte o inne techniki przesyłu.


Nie mówimy o sieciach tylko o "końcówkach" (access pointach)
dostawianych w miare potrzeb/ograniczeń. Użytkownikowi "kablowemu"
kablówka stawia jeden modem kablowy na jednego użytkownika.
Dobrze zlokalizowany bezprzewodowy punkt dostępu może odbsłużyć
parunastu (lub więcej) klientów za jednym zamachem a dołączenie
kolejnego klienta (w zasięgu) nie wymaga jakichkoliek *fizycznych*
zmian w sieci ani wysyłania monterów.

Podobnie mogłaby poszerzyć sobie zasięg telekomunikacja kolejowa (AP na
słupach trakcji elektrycznej, szczególnie na wysokich nasypach) i sieci
energetyczne (AP na słupach *wysokiego* napięcia).

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: telnet


Marek Moskal <moskitwrote:
Michal 'Orr' Daszkowski napisal(a) dnia [27/05/1999]:
| Cóż... umiejętnie zadać pytanie to sztuka! I *warto* się jej nauczyć.
| Warto nawet wtedy, jeżeli ta nauka może trochę boleć.
Podpisuję się pod tym wszystkimi ręcyma. Co prawda niektórzy twierdzą że
nie ma glupich pytań, może być najwyżej głupia odpowiedź, ale to
nieprawda.


Nie mogę się powstrzymać, więc oklepany stary dowcip:

Czy jeżeli stojąc na torach, chwycę się trakcji elektrycznej, to pojadę
do przodu jak tramwaj? :-)

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: dawno nie było tu tych dowpipów...;-)


On Tue, 28 Jan 2003 12:07:28 +0100, "Belialsz" <belia@wp.plwrote:
Wbiega facet na peron i widzac odjezdzajacy pociag krzyczy do przygodnego
przechodnia:
-          panie, panie, jaki to pociag
-          zolty
-          ale dokad !!!?
-          do polowy


No patrz! A wlasnie chcialem ten wyslac :)

%
Kolega studiuje na PW. Maja tam jakies Kolo Milosnikow Trakcji
Elektrycznej. Jechali kiedys pociagiem, do przedzialu wpada jakis
koles:
- przepraszam, co to za pociag
- [tu pada jakis symbol, grupowicze z pl.misc.kolej napewno
podpowiedza].... ale staaaryy...

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: 128 prawd absolutnych, które wynosisz z kina


128 prawd absolutnych, które wynosisz z kina

------

Pozdrawiam :-)
Batman
batman(usun to)@rew.waw.pl


Czesc!
Ja odkrylem jeszcze jedna prawde:

Jesli w filmie ma sie odbyc bojka na dachu pociagu - NIGDY nie ma tam
trakcji elektrycznej.

Pozdrowionka,

GPM (vel Grzegorz Piotr M.)

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pociag


Kamil Ośmiański <v@aiesec.szczecin.plwrote:
Na stacji kolejowej Gdynia glowna:
- Przepraszam, czy to pociag na Hel?
- Nie. Na prad!


Wbrew pozorom odpowiedź jest bardzo konkretna - na Helu, z tego co
pamietam, nie ma trakcji elektrycznej :)

I pokrewny:

Wbiega facet na peron i widzac odjezdzajacy pociag krzyczy do przygodnego
przechodnia:
- panie, panie, jaki to pociag
- zolty
- ale dokad !!!?
- do polowy

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pociag

|
| Wbrew pozorom odpowiedź jest bardzo konkretna - na Helu, z tego co
| pamietam, nie ma trakcji elektrycznej :)
|
Jest, jest... Ale tylko u HelAnda ==| www.heland.prointer.pl

 A może być na ropę, na prund, na węgiel, drewno, koks, mazut i inne
cholerstwa

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Rury plastikowe.


Problem na ciepłej wodzie dostarcza problem kompensacji
wydłużeń tych rur. Daj sobie z tym spokój i zrób z miedzi,


... bo miedz, oczywiscie, w ogole nie wydluza sie pod wplywem wysokiej
temperatury
(co mozna zaobserwowac na drutach, ktore w lecie bardziej, a w zimie mniej
zwisaja ze slupow trakcji elektrycznej).

Troche obiektywizmu, pleeeease...

Pozdrawiam

Marek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Rury plastikowe.
On Thu, 19 Aug 1999 07:11:28 GMT, Marek Hyla <Marek.H@comarch.pl
wrote:


| Problem na ciepłej wodzie dostarcza problem kompensacji
| wydłużeń tych rur. Daj sobie z tym spokój i zrób z miedzi,

... bo miedz, oczywiscie, w ogole nie wydluza sie pod wplywem wysokiej
temperatury
(co mozna zaobserwowac na drutach, ktore w lecie bardziej, a w zimie mniej
zwisaja ze slupow trakcji elektrycznej).


Niestety, instalacji z PCV na słupach się nie wiesza bo widok byłby
znacznie ciekawszy. Mam współczynniki rozszerzalności tylko dla kilku
materiałów ale może i to da jakiś obraz sytuacji.
                [ppm/K]
beton            10-13
cegła            9.5
stal             11.7
miedź           16.5
poliamid        110
PCV              80
polietylen      200

gr

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: mieszkańcy wsi pod dużymi aglomeracjami - skąd macie Internet?


Żarty na bok, bo sprawa poważna. Doczytaj czy nie ma możliwości zmusic
tpsa do podpięcia Cię - OIDP - telefon mają obowiązek podpiąć, chociaż by
sie im to mialo zwrócić za 100 lat...


Dwa razy występowałem do TP SA o podłaczenie przewodowej linii
telefonicznej, dwa razy odpowiedź brzmiała
nie ma możliwości
dlaczego?
bo w skali kraju nie dogadali sie z energetyka aby móc po słupach trakcji
elektrycznej podpinać poniżej przewody telefoniczne
to brzmi jak żart
ale widać matołków awansowano jeszcze w czasach gdy nie wiedza była warta a
posłuszeństwo jedynie słusznej idei
więc po co myśleć
pensja co miesiąc i tak wpłynie
SJS

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Koniec pewnej epoki
Dnia Sun, 19 Jun 2005 17:01:45 +0200, Waldemar Krzok  
<waldemar.kr@t-online.denapisał:


dużo więcej niż 30% z FC + silnik elektryczny też nie wyciągniesz.


Masz racje, maks. jakies 40%. Ale jak juz pisalem trakcja elektryczna daje  
mozliwosci jakich ICE nie ma: a) proste przeniesienie napedu, 2) hamowanie  
odzyskowe (w cyklu miejskim decyduje o przewadze napedu elektrycznego), 3)  
optymalizacja systemu na srednia moc ciagla (ICE wymaga sizingu na  
chwilowa moc maksymalna), 4) cisza, 5) emisje z pojazdu (tak, tak, wiem ze  
sa emisje z wczesniejszych ogniw lanucha energetycznego).

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Koniec pewnej epoki


On Sun, 19 Jun 2005 17:26:11 +0200,  Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Sun, 19 Jun 2005 17:01:45 +0200, Waldemar Krzok  
| dużo więcej niż 30% z FC + silnik elektryczny też nie wyciągniesz.
Masz racje, maks. jakies 40%. Ale jak juz pisalem trakcja elektryczna daje  
mozliwosci jakich ICE nie ma: a) proste przeniesienie napedu


GM EV1 uzywal jednak 1 silnika, przekladni i dyfra.
Widac taniej i lepiej wychodzilo niz 2/4 silniki.

J.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Dioda D93-1000-20-T
Witam serdecznie!

Mam następujący problem. Potrzebuję pilnie danych technicznych i charakterystyk
diody prostowniczej D93-1000-20-T produkowanej kiedyś przez zakłady Lamina.
Dioda ta jest stosowana w prostownikach trakcyjnych PD-12/3,3 eksploatowanych
na PKP.

Jeżeli ktoś (jakimś cudem :P) posiada dane techniczne i charakterystyki tej
diody to będę bardzo wdzięczny za pomoc. Sądzę, że informacje te można znaleźć
w katalogach Laminy z lat 1980-1990.

Z uwagi na fakt, że jestem pierwszy raz na tej grupie zapraszam na moją stronę
http://jastrzab.LHS.pl - poświęconą trakcji elektrycznej i elektroenergetyce.

Pozdrawiam
Jacek Jastrzębski
http://jastrzab.LHS.pl

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Prostownik ¶redniego napiêcia...


Nie było żadnych wykładów, to w zakresie sprawdzenia umiejętności
teoretycznych pracownika.


Na tej grupie chyba nikt nie jest specem od trakcji elektrycznej. Będziesz
musiał radzić sobie sam

http://szukacz.icm.edu.pl/Szukaj/Szukaj.aspx?enc=UTF-8&q=trakcja...
http://szukacz.icm.edu.pl/Szukaj/Szukaj.aspx?enc=UTF-8&q=prostow...

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: [pr] Pociągi przez Stawigudę ruszą w piątek
http://miasta.gazeta.pl/olsztyn/1,35189,4140606.html

Pociągi przez Stawigudę ruszą w piątek
woj
2007-05-17, ostatnia aktualizacja 2007-05-17 19:47
Kolejarze zapewniają, że od godz. 5 rano bez przeszkód będzie już można
podróżować na trasie Olsztyn - Warszawa.
Do piątkowego poranka mają skończyć naprawę torów i trakcji elektrycznej
zniszczonych w wypadku, do którego doszło w środę rano. Na niestrzeżonym
przejeździe kolejowym pociąg osobowy zderzył się z ciężarówką. Uderzenie
było tak mocne, że z torów wypadła lokomotywa i dwa wagony. W wypadku ranni
zostali kierowca samochodu ciężarowego, maszynista i dwóch pasażerów
pociągu. Do zderzenia doszło prawdopodobnie z winy 25-letniego kierowcy
ciężarówki, który nie zatrzymał się przed znakiem "Stop" i wjechał na
przejazd kolejowy prosto pod nadjeżdżający pociąg.

Źródło: Gazeta Wyborcza - Olsztyn

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Armata w trakcje ;-)
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,4901576.html

Warmińsko-Mazurskie: Armata czołgu uszkodziła kolejową trakcję elektryczną

Lufa armaty czołgu, przewożonego transportem kolejowym uszkodziła w
Pasłęku (Warmińsko-Mazurskie) kolejową trakcję elektryczną. Są utrudnienia
w ruchu pociągów na trasie Olsztyn-Elbląg.
Poinformował o tym dziś rzecznik 16 Pomorskiej Dywizji Zmechanizowanej,
major Zbigniew Tuszyński.

- Podczas przejazdu przez Pasłęk, armata czołgu samoczynnie obluzowała się
i uderzyła w słup trakcji elektrycznej. W wyniku wypadku trzy słupy
trakcji elektrycznej zostały uszkodzone - powiedział mjr Tuszyński.

Na miejsce zdarzenia przyjechał specjalny pociąg techniczny, którego
załoga naprawia uszkodzenie.

Pociągi nie kursują między Małdytami a Pasłękiem. Pasażerowie jadący z
Olsztyna do Elbląga na tym odcinku przesiadają się do autobusów i są
dowożeni Pasłęka, skąd pociągi wyruszają w trasę.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: GW: Kolejowi rabusie
Złodziei, którzy kradli uziemienie ze słupów trakcyjnych na trasie z Ostródy
do Iławy, policja znalazła w leśnym szałasie. Udało się również rozbić gang
złodziei kolejowych znaków

Dwudziestokilkuletni rabusie upodobali sobie trasę kolejową między
Samborowem a Rudzienicami. Kradli linki aluminiowe uziemiające trakcję
elektryczną. Według policji od marca do końca sierpnia br. ukradli
kilkadziesiąt metrów przewodów z 12 słupów trakcyjnych. Wartość materiału,
który sprzedali w punktach skupu złomu, to kilka tysięcy złotych.

- Złodzieje zbudowali sobie w lesie pod Iławą szałas, w którym chowali się
przed szukającą ich policją - tłumaczy Monika Wejknis, z biura prasowego
Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie. - Jednak policjanci znaleźli
trójkę włamywaczy. Odzyskali też część skradzionych przewodów aluminiowych.

Policja wyjaśnia, że kradzieże linek nie powodowały utrudnień w ruchu
pociągów, ale brak uziemienia mógł skutkować porażeniem prądem ludzi w
pobliżu torów.

Znacznie więcej kłopotów sprawił kolejarzom 24-letni Zbigniew J., który
ukradł z trasy pomiędzy Iławą a Radomnem 12 znaków, stojących przy torach.
Sprzedawał je potem w punktach skupu złomu. - Na szczęście tą trasą jeżdżą
tylko pociągi towarowe, więc nie było zagrożenia dla zdrowia lub życia
pasażerów - wyjaśnia Wejknis. Policja szuka także kompanów Zbigniewa J.,
którzy również zajmowali się kradzieżami znaków.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: ŚK 4/2005 już jest
W tym numerze:
- Chińskie parowozy serii QJ
- Kolej wąskotorowa Zwierzyniec - Biłgoraj
- Tramwaje obwodu moskiewskiego
- Wagony 1/2 klasy typu 112 At
- Reportaż z imprezy koejowej w Obwodzie Kaliningradzkim
- Linia Słobity - Orneta
- Oznaczenia identyfikacyjne wagonów osobowych (3)
- Wagon cysterna czteroosiowa typu 434R
- Trakcja elektryczna PKP w latach 1961 - 1975
- Opis katastrofy - Artykuł pt. "1 Maja w Sierpcu"
Modelarstwo:
- Nowości modelarskie na targach Norymberga 2005
- Polski Model Roku 2004
- Budynki z "pruskiego muru"
- Wagon restauracyjny Bautzen (2)
Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: ŚK 4/2005 już jest


- Chińskie parowozy serii QJ
- Kolej wąskotorowa Zwierzyniec - Biłgoraj


Świetny artykuł. Czekamy teraz na coś o KL Lipa.


- Trakcja elektryczna PKP w latach 1961 - 1975


Czy to stonka stoi za ET 21 na zdjeciu z 45 strony?

Pozdr Marek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: 50-lecie TK w Bydgoszczy
Mam nadzieję, że nie przeoczyłem tego tematu, ale czy nikt z grupowiczów nie
był na obchodach 50-lecia TK w Bydgoszczy i zjeżdzie absolwentów, które
miało odbyć się 31.08 i 1.09?

Szczególnie to pytanie kieruje do Mateja, który na pewno kończył to TK, oraz
to Karawka który jak mi się wydaje (na 99,9%) kończył ze mną Trakcję
Elektryczną.

Ja niestety nie mogłem być, bo musiałem wyjechać do mojej siostry do Pragi
(zalanej powodzią).

A tak przy okazji to widziałem, że Czesi mają nowocześnie wyglądzjący EZT
ale PIĘTROWY - nam chyba daleko do wyprodukowania nowości (oprócz oczywiście
szynobusików).
Pozdrawiam
Fiolet

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: 50-lecie TK w Bydgoszczy


Mam nadzieję, że nie przeoczyłem tego tematu, ale czy nikt z grupowiczów
nie
był na obchodach 50-lecia TK w Bydgoszczy i zjeżdzie absolwentów, które
miało odbyć się 31.08 i 1.09?

Szczególnie to pytanie kieruje do Mateja, który na pewno kończył to TK,
oraz
to Karawka który jak mi się wydaje (na 99,9%) kończył ze mną Trakcję
Elektryczną.

Ja niestety nie mogłem być, bo musiałem wyjechać do mojej siostry do Pragi
(zalanej powodzią).


Ja kończyłem UE (urządzenia elektryczne taboru kolejowego) w 1977, moja żona
ten sam kierunek w 1979. Niestety, z powodu wyjazdu poza Polskę nie mogliśmy
uczestniczyć w uroczystych obchodach 50 rocznicy.
Pozdrowienia z Bydgoszczy - Aleksander Maron
Zajrzyj: www.kolej.pl/~maron

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: 50-lecie TK w Bydgoszczy

Mam nadzieję, że nie przeoczyłem tego tematu, ale czy nikt z grupowiczów nie
był na obchodach 50-lecia TK w Bydgoszczy i zjeżdzie absolwentów, które
miało odbyć się 31.08 i 1.09?

Szczególnie to pytanie kieruje do Mateja, który na pewno kończył to TK, oraz
to Karawka który jak mi się wydaje (na 99,9%) kończył ze mną Trakcję
Elektryczną.

Ja niestety nie mogłem być, bo musiałem wyjechać do mojej siostry do Pragi
(zalanej powodzią).


Czesć Zbyszek. Dobrze Ci sie wydaje że kończyłem z Tobą TE. Niestety w tym
czasie byłem w górach na wczasach. Termin był już od roku zaklepany i nic z tym
nie dało się zrobić. Pozdrowienia!

Kaarawek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: artykul o zawieszeniach na Dolnym Slasku


On Wed, 26 Feb 2003 11:10:05 +0100, "jarek d" <jar@op.plwrote:


Wyjatek z tekstu:

Rozumiem, ze jako monopolista nie jestesmy lubiani, ale przeciez
prywatny przewoznik bedzie jezdzil po tych samych szynach i korzystal
z tej samej trakcji elektrycznej. Czy wobec tego bedzie duzo tanszy? -
pyta Marek Pawicki, dyrektor Dolnoslaskiego Zakladu Przewozów
Regionalnych

Szyny te same, itd, ale inne:

- zapewne lepiej pomyslany rozklad
- tanszy koszt obslugi biurokracji
- lepsze podejscie do klienta
- tanszy tabor.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: artykul o zawieszeniach na Dolnym Slasku

"Krzysztof Mieloch" <kmi@web.deschrieb im Newsbeitrag


- zapewne lepiej pomyslany rozklad
- tanszy koszt obslugi biurokracji
- lepsze podejscie do klienta
- tanszy tabor.


I wcale nie będzie musiał korzystać z trakcji elektrycznej, jeśli inna
(np. olej roślinny) okaże się korzystniejsza.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: [pr] Awaria trakcji na dworcu PKP Poznań Główny
http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=19105

dodano: 2007-02-05 16:13
Po awarii na PKP

Awaria trakcji elektrycznej sparaliżowała w poniedziałek ruch pociągów na
poznańskim dworcu głównym. Od rana do godzin popołudniowych opóźnienia
sięgały dwóch godzin. Nawet pięć godzin dłużej byli w drodze ci pasażerowie,
którzy przyjechali opóźnionym składem i w Poznaniu przesiadali się.

Z powodu awarii nie jeździły pociągi w kierunku Wrocławia, Ostrowa oraz
Zbąszynka i z powrotem. Większość składów była przeciągana przez miejsce
awarii trakcją spalinową. Niektóre pociągi przejeżdżały przez stację
Franowo. Wszelkie informacje dotyczące utrudnień na bieżąco podawała
kolejowa informacja i ogłaszały megafony.

Do uszkodzenia trakcji doszło w trakcie prac modernizacyjnych poznańskiego
węzła kolejowego. Trakcja jest już w pełni sprawna.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: [pr] Awaria trakcji na dworcu PKP Poznań Główny
http://www.tutej.pl/cms.php?i=19817

Poniedziałek, 05.02.2007, 12:17
Maciek Morze
Awaria na dworcu!

Awaria trakcji elektrycznej na poznańskim dworcu spowodowała utrudnienia w
ruchu pociągów. Pasażerowie wyjeżdżający dziś w kierunku Zbąszynka,
Wrocławia i Ostrowa muszą się liczyć z dużymi opóźnieniami. Opóźnienia w
ruchu pociągów spowodowane awarią mogą występować do godz. 15.
Awaria miała miejsce około godziny 9.20 na torach w okolicy ul. Hetmańskiej.
Najprawdopodobniej robotnicy z brygady remontowej modernizującej poznański
węzeł kolejowy uszkodzili podczas prac jeden ze słupów trakcyjnych.

- Pociągi pasażerskie będą przeciągane przez uszkodzony odcinek lokomotywami
spalinowymi -powiedział nam Zbigniew Wolny, rzecznik poznańskiego oddziału
PKP Polskie Linie Kolejowe. Przyznaje, że ruch kolejowy jest znacznie
utrudniony. - Należy spodziewać się opóźnień w kursowaniu pociągów - mówi.

Wolny zapowiada, że awaria zostanie usunięta do godziny 15. Przez cały czas
informacje dotyczące utrudnień mają być podawane przez kolejową informację i
ogłaszane przez megafony.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Letohrad - Lichkov otwarte
Dziś oficjalnie otworzono wyremontowaną i zelektryfikowaną trasę na
pograniczu czeskim.
Do Lichkova po raz pierwszy zajechał dziś pociąg prowadzony lokomotywą
elektryczną (w składzie wagony retro).
Trakcja elektryczna (3kV) będzie zarówno przez loki polskie jak i
czeskie, w pełnym zakresie od nowego rozkładu jazdy.
Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: 40 lat działalności IEl w Warszawie


40 lat działalności Instytutu Elektrotechniki dla trakcji elektrycznej PKP

Osiągnięcia i działalność Instytutu zostały również
zaprezentowane na wystawie w Instytucie w Warszawie-Międzylesiu.


Ciekawe czy prace związane z taborem spowodowały wizytę choć jednej
lokomotywy poprzez śp bocznicę w poprzek ZWAR?


Wszystkim pracownikom Instytutu składamy z okazji Jubileuszu życzenia dalszych
sukcesów w pracy dla dalszego rozwoju polskiej elektryki i wszelkiej
pomyślności w życiu osobistym.
Redakcja


To były czasy... Dogonimy przegonimy i wszystko opracujemy samodzielnie
bez wsadu dewizowego!

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: ZGH Orzeł Biały (785mm)

W sobotę będąc przejazdem w okolicy postanowiłem zobaczyć, jak wygląda obecnie
była bocznica GKW w ZGH Orzeł Biały w Brzezinach. Niestety, czas jest
nieubłagalny: o ile 3 lata temu tory bocznicy wraz z torami byłej stacji GKW
Brzeziny Śl. były w miarę kompletne (można było nawet czasami zobaczyć w pracy
WLs150), to obecnie jest dużo gorzej. Z torów stacyjnych ostały się tylko 2,
i do tego niekompletne, w torach bocznicowych są również liczne ubytki,
zdemontowane są praktycznie wszystkie zwrotnice, tak więc tory stacyjne
i bocznicowe na pewno już nigdy nie będą używane. Po taborze nia ma śladu
(ciekawe, co się z nim stało, pewno na złom), po estakadach rozładunkowych
pozostał 1 (słownie jeden) słup, znikają również słupy byłej trakcji
elektrycznej (zostało jeszcze kilka).
Mimo wszystko polecam wszystkim miłośnikom GKW udać się do Brzezin, pooglądać
pozostałości po bocznicy ZGH Orzeł Biały (jeden z nielicznych zakładów, o ile
nie jedyny, od początku do samego końca obsługiwany tylko przez GKW, bez
bocznicy normalnotorowej), bo pewnie niedługo nie będzie już po niej żadnego
śladu...

Pozdrawiam
Paweł

PS. Mimo wszystko w Brzezinach uchowało się sporo materiału torowego, czy nie
dałoby się gdzieś tego wykorzystać (Rudy, Siemianowice)?

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Ls1000-001 - wrazenia z jazdy
Ogolnie na terenie PTKiGK S.A. Rybnik zapoznalem sie z nastepujacymi
lokomotywami:
T419 (!!!-nie widzialem nr)
TEM2: 77 94 171 60 174
S2: 49 99 59 56 66 98 72 59 30 57 70 51 138 65 31 52
T448P: 59 11 12 05 36 03 94 65 42 58 38 97 98
SM42: 2153 2115 2368
SM03: 688(6) 551
Ls1000-001
W sumie maja 89 lokomotyw (w tym 2 odpowiedniki ET21 jezdzace w okolicach
Pszczyny).

Elektrownia Rybnik S.A
Maja 5 lokomotyw: (3xTEM2 i 2xSM48
TEM2: 110 242
SM42: 2499

Kopalnia Piasku Kotlarnia:
Eksploatuje 18 lokomotyw (17xTEM2 i 1xSM42). Poza tym stoi 6 odpowiednikow
ET21 (68, 70, 72, 73) w Kotlarni, a pozostale w Pyskowicach.
W zwiazku z rozkradaniem drutu, zlikwidowano calkowicie trakcje elektryczna.
Dyrektor zapewnil mnie, ze sputniki nie beda zlomowane - szuka sie dla nich
nowych wlascicieli (na 70% jeden pojdzie do PTKiGK Rybnik, byc moze reszta
do Jaworzna)
SM42: 2353
TEM2: 234 149 124 74 157 52 188 123 01 156 142 93
na niektorych TEM2 sa oznaczenia SM48. Jak wyjasnial dyr. eksploatacji - jak
byly nowe mialy oznaczenie "TEM2(SM48)". Ktos z Krakowa zabronil im ostatnio
stosowania oznaczen SM48 (i slusznie). Paradoksem jest fakt, ze na kabinie
jest np. SM48, a na szybce na loku (z przodu na gorze) stoi TEM2.

Byc moze dokladny ilostan PTKiGK Rybnik bede mial w najblizszym czasie.

Prezes KP Kotlarnia i dyrektor PTKiGK Rybnik powiedzieli , ze nie beda
nikomu robic zadnych przeszkod w fotografowaniu ich taboru.

MD Kolejarz

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: AGC - wykaz i wymogi


Taka ciekawostka :-) Oryginalny tekst umowy AGC z wykazem wszystkich linii
i
parametrami technicznymi:

http://www.unece.org/trans/main/sc2/sc2_AGC_text.html


I AGTC tutaj:

http://www.unece.org/trans/conventn/agtce.pdf

Zacząłem się przyglądać temu pod kątem ciekawego tworu w PL jakim jest
wpisanie Nowa Sól - Żagań - Węgliniec - Zawidów do tego dokumentu. I co
ciekawe wychodzi, że ma być na 120 km/, 20 - 22, 5 t, / minimum 750 metró
długość torów dodatkowych na stacjach.

Co ciekawe:
"It is generally possible to meet both requirements only on lines with at
least two tracks; however, single track lines would be allowed if the other
parameters of the Agreement are complied with. "

czyli, jeśli dobrze rozumiem nie musi być dwutorowa jeżeli pozostałe
parametry są spełnione, a przepustowośc też nie jest jednoznacznie
określona:

"Railway lines to be used for combined transport shall have an adequate
train capacity per day, in order to avoid waiting times for trains of
combined transport. These trains should not be delayed by non-working hours.
"

Co do trakcji elektrycznej znalazłem tylko jeden podpunkt, który zaczyna się
"In case of electric track..." (nie chce mi się go szukać) co znaczy, że nie
jest ona konieczna...Tym niemniej jak dobrze rozumiem szczątki, które
przeczytałem należy dążyć do minimalizowania czasów przestojów pociągów, co
może kogoś w PL mimo wszystko skłonić do elektryfikacji...

Mick M.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Zabrze Biskupice - Gliwice


Michał Marcinowicz wrote:
Brakuje tylko zdjęcia na całość po budowie nowego - tak jak na początku
masz widok na stary z Mikulczyckiej, poza tym fajne zdjęcia.


Będzie, gdy będzie nowy wiadukt :)


Teraz pytanie: Czy to konstrukcja docelowa, czy jeszcze do drugiego toru
coś zbudują ?


Wydaje się

Jeżeli to na razie koniec to niech od razu sobie rozbiorą

trakcję i nieużywany tor, bo za rok nie będzie już śladu po nim, znając
ślązaków :-(


Zaraz zaraz - dlaczego Ślązaków? Niby gdzie indziej to wszyscy tacy
uczciwi? Poza tym - Śląsk dziś to niestety nie tylko Ślązacy


Ponieważ jestem nietamtejszy zapytam jeszcze o jedno - poprzedni
wyglądał na szerokość conajmniej 4 torów - co było obok ?


Z tego co pamiętam były tam co najmniej 4 tory z trakcją elektryczną,
bocznica do kopalni i kilka torów 785 mm (pamiętam jeszcze stojące
"małe" wagony)


I jeszcze jedno - czy to z tego wiaduktu leciała rok - dwa temu węglarka
z powodu kradzieży elem. toru ?

Mick M.


Nie - nie z tego o ile dobrze pamiętam (ale pamięć mam zawodną)
Pozdrawiam
Marcin

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Z nasluchu: pociag w samochod
Radio Zachód:

                  Na trasie świebodzin - Rozłogi jadący z Poznania
             pociąg towarowy uderzył w stojący na przejeździe  
             kolejowym samochód ciężarowy marki RENAULT załadowany
             elementami konstrukcji do mebli. Straty oszacowano na
             ok 30 tys. zł.
             W wyniku zderzenia uszkodzeniu uległ także elektrowóz,
             słup trakcji elektrycznej i przewożone na składzie
             pociągu Volkswageny Busy. W tym przypadku wysokość  
             strat jest dopiero ustalana.
                   Nie ma ofiar w ludziach.
                   Do wypadku doszło w nocy. Nie wiadomo dlaczego
             auto, w którym nie było ani kierowcy, ani pasażerów
             stało na torach.
             Policja bada przyczyny zdarzenia.

F

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trako 98
Z targami stało się to czego się obawiałem, powoli zaczynają umierać.
Widać, że regres na PKP sięga po za jego strukturę i dotknął Trako. O
ile mnie pamięć nie myli to na Trako '97 były : Pu29, pojazd do naprawy
trakcji elektrycznej, SM42-2000 (turbo diesel), wózki do transpotru
bimodalnego, wagon sypialny, sporo wagonów towarowych. A co w tym roku
??? - kanadyski autobus szynowy, dwie cysterny, wagon samowyladowawczy i
2 wozki - zenada. Jednym slowem prowincjonalne targi zrealizowane w
prowincjonalny, nieprofesjonalny sposob, ale co sie dziwic - "A to
Polska wlasnie".

  mustafaa.vcf
< 1K Pobierz

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Warszawa
Jeśli ktoś wybiera się w stronę Warki dzisiaj miedzy 23:40 a 4:30.
Przejedzie się przez Odolany ponieważ zamknięty będzie szlak Zachodnia-Aleje
dla trakcji elektrycznej.

Na trasie Odolany - Okęcie pociągi będą prowadzone trakcją spalinową dotyczy
to pociągów
38208/9 I 83208/9

Reszta pociągów pojedzie z opóźnieniem.

Te pociągi które jadą trasą okrężną będą miały do 90 minut opóźnienia.
Pociągi towarowe do 500 minut gdyż pojadą po otwaciu trasy

Pozdrawiam
Bubi
Miłośnik EU07

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Warszawa


Bubi wrote:

Jeśli ktoś wybiera się w stronę Warki dzisiaj miedzy 23:40 a 4:30.
Przejedzie się przez Odolany ponieważ zamknięty będzie szlak Zachodnia-Aleje
dla trakcji elektrycznej.

Na trasie Odolany - Okęcie pociągi będą prowadzone trakcją spalinową dotyczy
to pociągów
38208/9 I 83208/9

Reszta pociągów pojedzie z opóźnieniem.


Jaka reszta? Nie rozumiem. W tych godzinach nic wiecej nie ma.

BR

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jak to jest z tymi Maczkami?
Maczki-Bór ogłaszały zawieszenie ruchu prowadzonego trakcją elektryczną na
swoich liniach od 1 czerwca, tymczasem dzisiaj na Magistrali Południowej
widziałem 3E-17 (MB) z pociągiem. Czy zostało coś odroczone, czy to tylko
agonalne podrygi?
Chwilę póżniej przemknęła tam a póżniej z powrotem SM42+2/3exEN56-32 co
jednak nie wróży najlepiej...
Tak w ogóle to skrzyżowanie Magistrali Południowej i 171 ze 139 i bocznicą
do "Wujka" to ciekawe miejsce. Mam tam garaż i ilekroć próbuję w nim
pomajsterkować to coś mnie rozprasza...:)
Jeszcze chwilę wcześniej dołem po 139 przemknął w kierunku Ligoty pociąg PTK-
u z 3E-003 na początku i 3E-001 na końcu.
Pozdrawiam
Wojtek
Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jak to jest z tymi Maczkami?
 pedadog <peda@NOSPAM.gazeta.plnapisał(a):


Maczki-Bór ogłaszały zawieszenie ruchu prowadzonego trakcją elektryczną na
swoich liniach od 1 czerwca, tymczasem dzisiaj na Magistrali Południowej
widziałem 3E-17 (MB) z pociągiem. Czy zostało coś odroczone, czy to tylko
agonalne podrygi?
Chwilę póżniej przemknęła tam a póżniej z powrotem SM42+2/3exEN56-32 co
jednak nie wróży najlepiej...


Z rozmowy służbowej jaką przeprowadziłem telefonicznie jakieś 2 tygodnie temu
z ZK CTL "Maczki Bór" jednoznacznie wynikało, że będą stopniowo odchodzić od
trakcji elektrycznej na sieci własnej. Najnowszy WOS "Maczek" (na czerwiec)
nie ma żadnych obostrzeń dotyczących stosowania trakcji elektrycznej, na
stronie zaś jest  nadal komunikat o zaprzestaniu udostępniania trakcji
elektrycznej dla innych przewoźników (o własnym użytkowaniu nic tu nie ma).
Może więc póki co więc jeżdżą (innaczej pewnie złodziej by im rozkradli sieć
trakcyjną). Ale tak czy siak jest to już agonia trakcji elektycznej na sieci
tej koplani piasku.
Pozdr
AC

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jak to jest z tymi Maczkami?


Z rozmowy służbowej jaką przeprowadziłem telefonicznie jakieś 2 tygodnie
temu
z ZK CTL "Maczki Bór" jednoznacznie wynikało, że będą stopniowo odchodzić
od
trakcji elektrycznej na sieci własnej.


                                             //////
<ciach


Może więc póki co więc jeżdżą (innaczej pewnie złodziej by im rozkradli
sieć
trakcyjną).


Oj, po czesci chyba juz rozkradli.

Ale tak czy siak jest to już agonia trakcji elektycznej na sieci


tej koplani piasku.


Czy dobrze zrozumialem: CTL-MB wycofuje sie z trakcji elektr. na sieci
wlasnej, ale dalej bedzie jezdzic z bruttami po kraju? W przeciwnym razie
naklady inwestycyjne na pojazdy trakcyjne bylyby kompletnie bez sensu.
A ezt w takim razie nie bedzie im juz potrzebny...

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jak to jest z tymi Maczkami?
Jakub Kulecki <jaku@go2.plnapisał(a):


Czy dobrze zrozumialem: CTL-MB wycofuje sie z trakcji elektr. na sieci
wlasnej, ale dalej bedzie jezdzic z bruttami po kraju? W przeciwnym razie
naklady inwestycyjne na pojazdy trakcyjne bylyby kompletnie bez sensu.
A ezt w takim razie nie bedzie im juz potrzebny...


Ezt, to już pociąg sieciowy. Co do zaś trakcji elektrycznej to na www kopalni
ewidentnie jest mowa o regulaminie udostępniania własnych tras, więc raczej
nie należy odejścia od trakcji elektrycznej poza siecią własną. Choć wszystko
jest możliwe...
AC

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jak to jest z tymi Maczkami?
Odchodzą od trakcji elektrycznej bo elektrowozy będą im potrzebne do
jeżdżenia po kraju, a na nowe na razie ich nie stać - jedna lokomotywa klasy
EU11 to wydatek ok. 4 mln EURO
Skoro po własnej sieci mogą jeździć Tamarami t po co utrzymywać sieć?

Swoją droga prawdopodobnie już niedługo niektórzy przewoźnicy będą jeździć
dosyć egzotycznymi seriami lokomotyw elektrycznych - ściąganymi z całej
europy (Czechy, Wegry, itp.)

Piotr

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Koleje przemysłowe 1435 mm w okolicy Inowrocławia
Siedzę sobie teraz w Instytucie i opracowuję wyniki moich lipcowych badań w
okolicy Inowrocławia. Oto nie które "efekty" mojej działalności badawczej :-
)))
Po primo, o czym na pmk nikt chyba nie pisał, albo mi umsknęło, na trasie
Wapienno - Zakłady Chemiczne "Mątwy" ruch przewozy kamienia wapiennego
prowadzi "Transoda" sp. z o. o. Tabor obsługujący stanowią "szutrówki" i
lokomotywy T448P tej firmy (m. in. 051 i 052). Po drugie to pragnę
poinformować wszystkich, że  od ok. 2 lat nie istnieje już trakcja
elektryczna na terenie kolei przemysłowej normlanotorowej dawnego Kombinatu
Cementowo - Wapienniczego "Kujawy" SA w Wapiennie (obecnie grupa "La Farge"
łączącej Wapienno ze stacją K-1 koło Piechcina"(na której odbywa się
przeładunek kamienia wapiennego na kolej linową do Zakładów
Sodowych "Janiksoda" w Janikowie. "Krokodyle" złomowano, a ruch prowadzą SM42
(z "szuitrówkami" lub "talbotami) (np. SM42 - 2461 oidp). cdn (o
wąskotorówkach).
Pozdr.
CAr
Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: e30


jechałem dzis pociagiem do weglinca i zauwazylem pewne roboty na stacji
Boleslawiec. Czy to juz wlasciwy remont czy jakies dorazne robboty? i PS
co
tak naprawde w koncu ma tam zostac wykonane? bo chozily rozne sluchy.
pozdrawiam


W Bolesławcu postawiono na razie nowe słupy trakcyjne. Zakres prac, z tego
co wiem, obejmie m.in. wykonanie samoczynnej sygnalizacji przejazdowej,
samoczynnej komputerowej blokady liniowej, stacyjnych komputerowych urządzeń
sterowania ruchem sterowanych z nowej nastawni w Bolesławcu, urządzeń
telekomunikacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych. Ponadto przebudowane będzie
torowisko wraz z trakcją elektryczną, wybudowane zostaną nowe 400-metrowe
perony, odnowiona zostanie wiata nad peronem pierwszym, przebudowany
zostanie tunel przy ulicy Ceramicznej.

Krycha
_______________________
PR Forum: http://pkppr.end.pl

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: SBL

In article <9jbrrv$l9@news.onet.pl, Piotr "PioVar" Warda wrote:
Mam prośbę o info techniczne w jaki sposób jest to zrealizowane - zapewne
w oparciu o izolowane odcinki i przepływ prądu (zwarcie) pomiędzy szynami
toru. A musi to być rozwiązanie na tyle uniwersalne, że pod trakcję
spalinową i elektryczną.


Taak.
A pod trakcja elektryczna jest to o tyle madrzejsze,
 ze puszczsz to pradem zmiennym, a szyny izolujesz instalujaac dlawiki
 - urzadzenia, ktore przewodza trakcyjny 3 kV = ,
 ale dlawia zmienny 24 V (albo mniej, nie pamietam).
Wyszlo im ze przy okreslonych rozmiarach tego tego , to to indukuje sie
 naljepiej, i dlatego dlawiki sa takie wieeelkie :-)

pozdrawiam
KMR

PS. Zabezpieczeniowcow z wyksztalceniem
prosze o korekte jesli cos powazniejszego popieprzylem.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Siedlce-Czeremcha i Pociąg sieciowy!?


Na początku czerwca dość często (jakieś 2-4 razy) w godzinach
porannych -przedpołudniowych na tej trasie jeździ pociąg sieciowy a za nim
pełno różnych innym "pociągów" w tym WM15 (chyba). Tak sobie pomyślałem:
Czyżby sieć trakcyjna była rozbudowywana?, czy ktoś wie coś na ten temat?
Swego czasu słyszałęm że Białystok-Mordy p. Czeremche ma być
zelektryfikowana, ale w 2007 roku :/


Z tego co mi wiadomo to ruch pociągów elektrycznych od Siedlec do Mord nie
istnieje, poza tym ruch towarowych nie jest aż tak duży, więc dlaczego
mieliby rozbudowywać odcinek? Jest wiele innych linii, gdzie trakcja
elektryczna by bardzo potrzebna. Być moze więc zdejmują gdzieś sieć? Nie
wiem, może się mylę, ale raczej to mi przychodzi do głowy.

pzdr

Marcin Bg

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Siedlce-Czeremcha i Pociąg sieciowy!?


Z tego co mi wiadomo to ruch pociągów elektrycznych od Siedlec do Mord nie
istnieje, poza tym ruch towarowych nie jest aż tak duży, więc dlaczego
mieliby rozbudowywać odcinek? Jest wiele innych linii, gdzie trakcja
elektryczna by bardzo potrzebna. Być moze więc zdejmują gdzieś sieć? Nie
wiem, może się mylę, ale raczej to mi przychodzi do głowy.


a w ogóle to ruch towarowy to jest tam jakisc ?? a jesli tak to co wożą
i jak często jezdą, i jakimy lokamy ??

ps. a czy na linii Białstok - Czeremcha jest jakisc ruch towarowy ?? a
jesli tak to jak często jadą ?? i jeszcze z jakiego powodu zawiesili
kursowanie pociągów na linii Bielsk Podlaski - Hajnówka przez Lewki ??
czy ta linia jest jeszcze przejezdna i czy jeżdą tam drogowcy ?? a czy
jeżdzły tą linią jakiesc towary i jak często ?? za info, Dzięki :)

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Siedlce-Czeremcha i Pociąg sieciowy!?


| Na początku czerwca dość często (jakieś 2-4 razy) w godzinach
| porannych -przedpołudniowych na tej trasie jeździ pociąg sieciowy a za
| nim
| pełno różnych innym "pociągów" w tym WM15 (chyba). Tak sobie pomyślałem:
| Czyżby sieć trakcyjna była rozbudowywana?, czy ktoś wie coś na ten temat?
| Swego czasu słyszałęm że Białystok-Mordy p. Czeremche ma być
| zelektryfikowana, ale w 2007 roku :/

Z tego co mi wiadomo to ruch pociągów elektrycznych od Siedlec do Mord nie
istnieje, poza tym ruch towarowych nie jest aż tak duży, więc dlaczego
mieliby rozbudowywać odcinek? Jest wiele innych linii, gdzie trakcja
elektryczna by bardzo potrzebna. Być moze więc zdejmują gdzieś sieć? Nie
wiem, może się mylę, ale raczej to mi przychodzi do głowy.

pzdr

Marcin Bg


No fakt ne istnieje, kiedyś istniał. Ale linia ta ma znaczenie państwowe,
więc choć byś bardzo chciał to jej nie zdejmą i tak, to też kosztuje, tak
jak jej załorzenie. Z reszta byłem dziś w Mordach i trakcja jest cała...
dziwne to wszystko

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Krakow - jeden tor?


Adam Płaszczyca <_@irc.plwrote:
ParrotS <parr@poczta.onet.plwrote:
| Możliwe że w poprzednim poście się pomyliłem, pociągi z huty i do huty
| jeżdżą ale nie przez Mydlniki, tylko przez Olsze.
| A ten tor o którym piszesz biegnie do Batowic, jeżdżą nim towary.
Obawiam się, że nie jeżdżą. Nie wygląda, aby po nim cokolwiek jeździło.


Szczegolnie, ze nie ma tam trakcji elektrycznej - stoja tylko
smetne slupy z obwislymi wysiegnikami.

MC

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Aktualnosci z Tatr...
K.Dobrowolski <kajmanWYTNI@euro26.plnapisał(a):


Ako to vyzerĂĄ v
Tatranskej Lomnici sme sa zatiaÄź nedozvedeli, ale vlaky s normĂĄlnym
rozchodom z Popradu do Lomnice jazdia normĂĄlne.


I od razu widac tutaj przewage trakcji spalinowej nad trakcja elektryczna.

Pozdrawiam,
Franek Grzegorek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: POGROM na WC

"Marcin Cerkiewnik" <cyrk@hoth.jmg.com.plwrote in message



Smok1 wrote:

| A oswieccie mnie z jedna rzecza: jak mozna _niepostrzezenie_ podpieprzyc
| poltora kilometra linki miedzianej bedacej jeszcze pod napieciem?
Przeciez
| do ytego trzeba bylo odlaczyc napiecvie, wylezc na kilka slupow (z tego
co
| pamietam to bez drabiny sie obyc nie moglo), potem to zwinac (ciezkie
| zapewne bylo) i wywiezc??????

Byla o tym kiedys mowa na grupie. Konkluzja chyba byla taka, ze nie robia
tego
amatorzy, nie majacy pojecia o energetyce.


Bywa różnie.
Czas pewien temu prasa donosiła o gostku który wlazł na słup (trakcja
elektryczna kolei piaskowej) wyposażony w brzeszczot przymocowany do kija.
Niestety padał deszcz i gość wisiał potem na tym słupie do rana, kiedy to
odpowiednie służby zdjęły ze słupa to co po nim zostało i przekazały do
zakładu pogrzebowego...

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: POGROM na WC


Bywa różnie.
Czas pewien temu prasa donosiła o gostku który wlazł na słup (trakcja
elektryczna kolei piaskowej) wyposażony w brzeszczot przymocowany do kija.
Niestety padał deszcz i gość wisiał potem na tym słupie do rana, kiedy to
odpowiednie służby zdjęły ze słupa to co po nim zostało i przekazały do
zakładu pogrzebowego...


Ale to chyba byl odosobniony przypadek. Ja niestety nie moge sie oprzec
wrazeniu, ze np. ci od zdejmowania polek w WKDce musza byc kolejarzami (lub
chocby dzialac za ich przyzwoleniem). W koncu kiedy oni to robia? To z
pewnoscia troche czasu zajmuje. O terrorze jakos nie slysze, wiec moze to
gdzies tam w ostatniej kolejce, juz za Podkowa Lesna mozna zrobic. W 10
minut?

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jaki to lok moze byc
Jestem od niedawna bardzo szczesliwym posiadaczem swietnego albumu "Koleje
Polskie 1842-1972". Udalo mi sie nabyc te ksiege w przejsciu pod
skrzyzowaniem Lubicz-Basztowa-etc. kolo Dworca Glownego w Krakowie. W srodku
sporo unikatowych zdjec i masa historii, mapki schematyczne, tak wiec
wartosc merytoryczna tego dziela jest niezaprzeczalna (chociaz byly to
czasy, w ktorych pisali o wchodzeniu do eksploatacji jednostek ;-) ).
Odnosnie ksiazki drecza mnie dwie sprawy:
1) co to za maszyna jest na zdjeciach:
    - pierwszy pociag elektryczny z Warszawy do Katowic i Gliwic (1957 r.)
    - trakcja elektryczna polaczyla dwie stolice (9.06.1964 r.) [na tym
zdjeciu widac kawalek oznaczenia loka .....Mb
    - pierwszy pociag elektryczny Warszawa-Poznan (6.6.1964 r.)
    Lok nie ma oczywiscie gornego reflektora na czole (nie wiem od kiedy
jest to wymagane) i w ogole wyglada calkiem przyjemnie dla oka (takie
okraglawe ksztalty, zabudowany przod, brak zderzakow). A moze to jakis EZT,
bo nie przypomina mi zadnej ze znanych EU?

2) co to za linia na mapie linii szerokotorowych z 1975 r., ktora wychodzi
chyba w Hrebennem i biegnie mniej wiecej wzdluz granicy do okolic
Hrubieszowa?

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jaki to lok moze byc


Grzegorz Wenc <gw@interia.plwrote:
Jestem od niedawna bardzo szczesliwym posiadaczem swietnego albumu "Koleje
Polskie 1842-1972".


To ta z ET22 na okladce i semaforem swietlnym?


    - trakcja elektryczna polaczyla dwie stolice (9.06.1964 r.) [na tym
zdjeciu widac kawalek oznaczenia loka .....Mb


Zespol trakcyjny, pozniejsze oznaczenie ED70.


2) co to za linia na mapie linii szerokotorowych z 1975 r., ktora wychodzi
chyba w Hrebennem i biegnie mniej wiecej wzdluz granicy do okolic
Hrubieszowa?


Jest do tej pory, ale chyba nieuzywana. Biegnie wzdluz linii
nornalnotorowej. Taki mikroLHS ;-)

MC

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Jaki to lok moze byc

Grzegorz Wenc napisał(a):


|     - trakcja elektryczna polaczyla dwie stolice (9.06.1964 r.) [na tym
| zdjeciu widac kawalek oznaczenia loka .....Mb

| Zespol trakcyjny, pozniejsze oznaczenie ED70.

Dzieki. Ladne to mialo ksztalty, troche inne od EW55, EN57, itp. Ile tego
wyprodukowano? Czy sa jakies zdjecia w sieci? I czy bylo to cos
dwusystemowe?


Na PKP nie bylo i  nie ma zadnych lokomotyw i jednostek dwusystemowych.
Stanie PKP - lokomotywownia Grochow, byly 2 jednostki serii ED70 (ex E58
- np E58-02Mb...E58-02Ma), zdaje sie, ze zaklady Waggonbau Goerlitz
wyprodukowaly tylko te dwie jednostki, poniewaz nic nie wiadomo, by
jakis inny zarzad kolejowy zamawial identyczne zespoly trakcyjne jak
ED70.

Krzysztof

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Opoznienia na Wroclaw - Jelenia Gora


Alex wrote:
z Wrocka do Jeleniej podrozuj PKS-em, czas przejazdu 1,5h cena porownywalna co
ważne dajż zniżkę.
Maży sie 1.5


MaRZyc mozna


z Wrocka do Jelenia-ja mam nadzieje ze sie doczekam. ;-)))


W 1936 roku pociag pospieszny (trakcja elektryczna) jechal 1 godzine 47 minut.
A jeszcze kilka lat temu (ok 1993-1995 roku) "Szrenica" pokonywala ten odcinek w
2 godziny.

A M

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Opoznienia na Wroclaw - Jelenia Gora

Użytkownik Andrzej Massel <mas@pg.gda.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:


| z Wrocka do Jelenia-ja mam nadzieje ze sie doczekam. ;-)))

W 1936 roku pociag pospieszny (trakcja elektryczna) jechal 1 godzine 47
minut.
A jeszcze kilka lat temu (ok 1993-1995 roku) "Szrenica" pokonywala ten
odcinek w
2 godziny.


Jak w zeszlym tygodniu czekalem na opozniony iles tam juz minut os. Wrocek -
JG w Sedzislawiu jakis dziadek mowil do drugiego:
"przed wojna to by bylo nie do pomyslenia".  To se na vrati... ;-(

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: spalinowki kolo Stargardu Szcz.
Witam.
Pare dni temu wracalem z Poznania. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie
pociagi miedzy Choszcznem a Stargardem Szczecinskim byly ciagniete
przez spalinowki. Jakas awaria trakcji elektrycznej, a moze cos
innego? Nie mniej jednak wspaniale wygladal "Portowiec" ciagniety
przez SP razem z EU07-486. Czy ktos wie co tez bylo powodem takiego
przedstawienia?
Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: spalinowki kolo Stargardu Szcz.


Pare dni temu wracalem z Poznania. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie
pociagi miedzy Choszcznem a Stargardem Szczecinskim byly ciagniete
przez spalinowki. Jakas awaria trakcji elektrycznej, a moze cos
innego? Nie mniej jednak wspaniale wygladal "Portowiec" ciagniety
przez SP razem z EU07-486. Czy ktos wie co tez bylo powodem takiego
przedstawienia?


Jakas modernizacja trakcji na stacji Stargard Szczecinski. W Poznaniu
wisialo ogloszenie o opoznieniach niektorych pociagow, w wiekszosci o
20-25 minut.

Pedro

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Co jest tansze spalinowka czy elektryk ???


Wlasnie zastanawiam sie co jest tansze w ekspluatacji spalinowka czy
elektryk ???
Zaluzmy ze obydwa jada obko siebie predkosca 90 km/h ciagna ta sama
liczbe wagonow i ich moc jest podobna co jest tansze pod wzgledem
zuzywanego paliwa  pociag spalinowy (ropa) czy elektryczny (prad)


Na ten temat to pewnie niejedną pracę magisterską lub doktorską napisano.
Jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Trakcja elektryczna ma napewno droższą
infrastrukturę, spalinowa droższe i bardziej skomplikowane pojazdy. Duże
znaczenie mają aktualne ceny prądu i ropy. Duży wpływ ma też polityka
państwa. Próbowano kiedyś układać jakieś wzory, co się kiedy opłaca, ale za
dużo było niewiadomych (np. jak się będą w przyszłości zmieniać ceny
pędników, jak będą wyglądać strumienie pasażerów i ładunków itp.).

Grzexs

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Co jest tansze spalinowka czy elektryk ???

"Storch" <sto@netbox.plschrieb im Newsbeitrag

No wlasnie. I tu znowu kolko sie zamyka. W krajach w ktorych jest
nadmiar czystej
energii elektrychnej (np Szwajcaria) trakcja elektryczna wygrala w


przedbiegach.

Albo była NRD. Tam jednak o masowej elektryfikacji zadecydowała możliwość
produkcji energii elelktrycznej z węgla brunatnego, tańsza niż import
ropy naftowej. Spalinowe pojazdy DR obsługując ponad 71% przewozów
spalały 25% ilości żużywanego przez gospodarkę NRD oleju napędowego. Stąd
też gwałtowna modernizacja sieci rozpoczęta na przełomie lat 1981/82.
Rocznie elektryfikowano wtedy ok. 300 km linii.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: (Pyt.) ST44
Hornet napisał(a):


Z tego co mi mówili na wykładach z trakcji trakcja spalinowa  jest tańsza od
elektrycznej. A to że zdecydowanie więcej pociągów jeździ pod drutem to
tylko czysta wygoda.


Odsyłam do książki "Zasady trakcji elektrycznej" Podolskiego - w pewnych
sytuacjach wychodzi, że spalinowa jest tańsza ale w innych będzie na odwrót.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: (Pyt.) ST44


Z tego co mi mówili na wykładach z trakcji trakcja spalinowa  jest tańsza od
elektrycznej. A to że zdecydowanie więcej pociągów jeździ pod drutem to
tylko czysta wygoda.


przy ogólnej sytuacji na światowym rynku ropy to trakcja spalinowa przestaje
być atrakcyjna. Początkowe koszty inwestycyjne są niższe dla trakcji spalinowej
ale u nas koszty inwestycyjne na trakcję elektryczną zostały poniesione
i szybko się zwróciły a więc eksploatacjia tej trakcji w Polsce jest nie tylko
wygodą ale czystym zyskiem
Pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pożegnanie EW60, SKM serdecznie zaprasza
Roberta napisał(a):


nie ma czegoś takiego jak motorowy
jest tylko wyrażenie silnikowy
EW 58 mają silnikowy a + doczepny + silnikowy b ( sa + d + sb )
EW 60 mają rozrządczy a + silnikowy + rozrządczy b [ jak EN 57 ]  ( ra + s +
rb )
EN 71 mają rozrządczy a + silnikowy a + silnikowy b + rozrządczy b ( ra + sa
+ sb + rb )


Z oznaczeniem m spotkałem się na wykładach z Trakcji Elektrycznej -
AFAIR dotyczy ono wagonów silnikowych ale metra.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: w sprawie filmow ze polskim kolejowym akcentem
Użytkownik arek354 <arek@WYTNIJ.gazeta.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c8lm7b$98@inews.gazeta.pl...


A czy było na tym składzie napisane EN57 czy tylko widziałes zestaw w
niebiesko-zoltych kolorach?


Nie zwróciłem uwagę na numerki - nawet ich chyba nie było widać,
ale wydaje mi się że to był EN57.


OIDP na jednym znaczku pocztowym byl "zoltek" i
data 1936 rok, wiec okres miedzywojenny by sie zgadzal...


No, ale w 1936 roku to trakcji elektrycznej jeszcze w Gdańsku nie było...

Pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trasa Berlin - Szczecin (a może Szczecin - Berlin ;-)


Maciej Stefan Michałowicz wrote:
Tylko dlaczego tak wolno dziala ta trasa?
Czyzby to byla przyczyna rozbudowanej sygnalizacji?


Przyczyny są cztery:

- Rozbudowane układy torów, w oryginalnych trasach nie ma takich kobył
jak Berlin Licht., Angemunde czy Szczecin Główny

- Trakcja elektryczna bardzo spowalnia grę (słupy i przewody)

- W Szczecinie i Berlinie jest duża liczba obiektów (budynków)

- Masz za słabego kompa (ale do tej gry jesczcze komputera nie
skonstruowano :-)

Pozdrowienia
Arkadiusz Kosecki

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trasa Berlin - Szczecin (a może Szczecin - Berlin ;-)


madcap <mad@ogrody.nsm.plwrote:
- Trakcja elektryczna bardzo spowalnia grę (słupy i przewody)


A czy przewody sa rysowane jako tekstury czy jako linie?

Troche dziwnie te przewody wygladaja, mam wrazenie ze czesto
im czegos brakuje.

MC

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trasa Berlin - Szczecin (a może Szczecin - Berlin ;-)


McZapkie wrote:
madcap <mad@ogrody.nsm.plwrote:

| - Trakcja elektryczna bardzo spowalnia grę (słupy i przewody)

A czy przewody sa rysowane jako tekstury czy jako linie?


Nie znam się na tym, szczerze mówiąc, ale mam dwie trasy Mariass Pass
jedną z trakcją drugą bez i ta z trakcją dużo wolniej chodzi - stąd mój
wniosek.


Troche dziwnie te przewody wygladaja, mam wrazenie ze czesto
im czegos brakuje.


Brakuje im górnego przewodu :-) No i na łukach łamią się nie tam gdzie
powinny (tzn. nie tam gdzie są zaczepione). W miarę porządnie jest
zrobiona sieć w EU07 Marcina Woźniaka ale i tam trochę by było do
poprawienia.

Pozdrowienia
Arkadiusz Kosecki

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trasa Berlin - Szczecin (a może Szczecin - Berlin ;-)

Marcin Kysiak wrote:

| Czy mozecie mi powiedziec jaki tabor jezdzi w rzeczywistosci na tej trasie i
| czy jest juz zrobiony pod MSTS?


a w rzeczywistosci bylo to br 232, teraz tylko z towarowymi ( czasem troche
tego stoi na gumiencaach w towarzystwie bykow) a ostatnio wszystkie osobowe w
tym do/z berlina serii 228 - stare trupy -, jeszcze jest maly autobus szynowy
ale to do pasenwalku. ostatnio pociag z berlina do szczecina przyjezdza z
wagonem sterowniczym, wiec lokomotywa nie zmineia czola i nie manewroje. byl
okres ze berlin wracal przez port centralny - dziewoklicz - wstowo/k. wzgurza
hetmanskiego. a tak wogole to stacja na gumiencach przechodzi przebudowe i n
tak mi sie wydaje ze ciagna trakcje elektryczna w strone pasenwalku.

Schuter




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trójfazowy e-lok
A nam głupim wydawało się, że trójfazowy prąd przemienny to była ślepa
uliczka w rozwoju trakcji elektrycznej :-) Popatrzcie:

http://www.parovoz.com/newgallery/index.php?ID=7883&LNG=RU
http://www.parovoz.com/newgallery/index.php?ID=7885&LNG=RU
http://www.parovoz.com/newgallery/index.php?ID=7882&LNG=RU

Pozdr.
Mariusz

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trójfazowy e-lok


A nam głupim wydawało się, że trójfazowy prąd przemienny to była
ślepa
uliczka w rozwoju trakcji elektrycznej :-) Popatrzcie:


Jaka slepa uliczka? A myslisz, nowe konstukcje na prad przemienny to
jakie maja silniki? Nawet tramwaje maja teraz silniki 3fazowe
asynchroniczne.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Trójfazowy e-lok

A nam głupim wydawało się, że trójfazowy prąd przemienny to była ślepa
uliczka w rozwoju trakcji elektrycznej :-) Popatrzcie:

http://www.parovoz.com/newgallery/index.php?ID=7883&LNG=RU
http://www.parovoz.com/newgallery/index.php?ID=7885&LNG=RU
http://www.parovoz.com/newgallery/index.php?ID=7882&LNG=RU


Jadac z Cieszyna do Ostravy Svinova w hucie Vitkovice widac dwa
podobne "urzadzenia". Przeciagaja wagony pod suwnice. Odbieraki sa nie na dachu
pojazdu tylko z boku.

Pozdrawiam
Roman

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Najstarsza EU07

Użytkownik Rafal <tok@poczta.fmw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bgm4g9$b6@atlantis.news.tpi.pl...


Najstzrszą szczecińską EU07 jest 312. I nie wydaje mi się wiarygodne, aby
po oddaniu w zeszłym roku do Poznania jednej maszyny a dwóch w
tegoroczną delegację do Lublina, nagle przekazano 012 z Poznania.
zresztą CM Szczecin nigdy nie posiadał na swym stanie anglików 4E


a jakie przekazano w delegacje do Lublina?

a 4E nie posiadal Szczecin z prostej przyczyny - nie bylo trakcji
elektrycznej w tamtym czasie...

07-012 nadal jezdzi w Poznaniu, ostatnio jakies "Lodzie" ciagala w rejonie
Ostrowa

pozdrawiam

riders!

ps. i wlasnie we srode stala 07-534 w Ostrowie

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: jeszcze jedno pytanie o technika kol.


On Thu, 8 Nov 2001 12:33:41 +0100, "MichałMraczek"
<michalmrac@poczta.onet.plwrote:

| Bo po którym kierunku można się ubiegać o satnowiska kierpocia/kondiego
?

Ruch. Idź od razu na trakcję :)


A są gdzieś jeszcze takie kierunki ?

Jak ja chciałem iść do TK to nie miałem po co, bo nic kolejowego.

Więc polazłem do LO, ale se wybiorę studia nt. trakcji elektrycznej na
Polibudzie Radomskiej. O ile znów mi przed nosem nie zwiną kierunku :-(

Pozdrawiam, Tomek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: jeszcze jedno pytanie o technika kol.


On Thu, 8 Nov 2001, Tomek Wardas wrote:
| Bo po którym kierunku można się ubiegać o satnowiska kierpocia/kondiego
?

| Ruch. Idź od razu na trakcję :)

A są gdzieś jeszcze takie kierunki ?

Jak ja chciałem iść do TK to nie miałem po co, bo nic kolejowego.

Więc polazłem do LO, ale se wybiorę studia nt. trakcji elektrycznej na
Polibudzie Radomskiej. O ile znów mi przed nosem nie zwiną kierunku :-(

Pozdrawiam, Tomek


A może się wybierzesz na Wydział Elektryczny Politechniki Warszawskiej. Ja
studiuję na innym kierunku, ale mam kumpla który jest na trakcjach
(zaczynasz studia na kierunku elektrotechnika i po 3 roku wybierasz
specjalność trakcje). Nie cieszy się ta specjalność dużą popularnością - w
tym roku mieli 12 studentów :))Wczoraj  chłopaki pojechali oglądać
stację trakcyjną w Żywcu. Podobno najnowocześniejsza w kraju (ale tego nie
jestem pewien). Jeżeli wybierasz uczelnię  to wybierz tą o większym
prestiżu. Po Radomskiej możesz mieć kłopoty ze znalezieniem pracy.

Iwan - Demolition is my mission
<i@volt.iem.pw.edu.pl
D.S. Bratniak
Warszawa ul. Grójecka 39
tel. (22)660 41 65

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: jeszcze jedno pytanie o technika kol.


On Thu, 8 Nov 2001, Tomek Wardas wrote:
| Bo po którym kierunku można się ubiegać o satnowiska
kierpocia/kondiego
?

| Ruch. Idź od razu na trakcję :)

A są gdzieś jeszcze takie kierunki ?

Jak ja chciałem iść do TK to nie miałem po co, bo nic kolejowego.

Więc polazłem do LO, ale se wybiorę studia nt. trakcji elektrycznej na
Polibudzie Radomskiej. O ile znów mi przed nosem nie zwiną kierunku :-(

Pozdrawiam, Tomek


A może się wybierzesz na Wydział Elektryczny Politechniki Warszawskiej. Ja
studiuję na innym kierunku, ale mam kumpla który jest na trakcjach
(zaczynasz studia na kierunku elektrotechnika i po 3 roku wybierasz
specjalność trakcje). Nie cieszy się ta specjalność dużą popularnością - w
tym roku mieli 12 studentów :))Wczoraj  chłopaki pojechali oglądać
stację trakcyjną w Żywcu. Podobno najnowocześniejsza w kraju (ale tego nie
jestem pewien). Jeżeli wybierasz uczelnię  to wybierz tą o większym
prestiżu. Po Radomskiej możesz mieć kłopoty ze znalezieniem pracy.

Ja to tam nie wiem dokładnie, jak ten wydział się nazywa, ale znam jedną
osobę, co go ukończyła i jest teraz mgr inż. i prowadzi IC/EC i drugą która
go zaczyna.

Pozdrawiam, Tomek

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: jeszcze jedno pytanie o technika kol.


Serek <60@wp.plwrote:
A ja na swoje w TK w Krakowie (trakcja elektryczna) nie narzekam.
Wspominam szczegolnie milo praktyki na podstacjach i pociagach sieciowych
(Podleze, Krzeszowice). No, ale to byla polowa lat 80.


A ja w tym czasie zaliczałem podobną szkółkę w budynku przy ul. Pilotów
;)

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Komorki


To skad to sakramentalne "XX XXX odjazd" albo "XX XXX od kierownika
odjazd"
Samowolka ogolnie stosowana czy redundacja, zeby sie lepiej mechanikowi
utrwalilo?


Otóż w owej E1 - czego MM być może nie zauważył - jest przecież fragment
brzmiący mniej-więcej tak: "W pojazdach trakcji elektrycznej i spalinowej
wyposażonych w urządzenia elektryczne do podawania Rp14 sterowane przez
kierownika pociągu, sygnał Rp14 "Odjazd" należy podawać przez te
urządzenia." Można więc to zinterpretować jako radiotelefon i nawet w E1
znajdzie się paragraf.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Komorki


Piotr Kilczuk <k@centre.plwrote:

| To skad to sakramentalne "XX XXX odjazd" albo "XX XXX od kierownika
odjazd"
| Samowolka ogolnie stosowana czy redundacja, zeby sie lepiej mechanikowi
| utrwalilo?

Otóż w owej E1 - czego MM być może nie zauważył - jest przecież fragment
brzmiący mniej-więcej tak: "W pojazdach trakcji elektrycznej i spalinowej
wyposażonych w urządzenia elektryczne do podawania Rp14 sterowane przez
kierownika pociągu, sygnał Rp14 "Odjazd" należy podawać przez te
urządzenia." Można więc to zinterpretować jako radiotelefon i nawet w E1
znajdzie się paragraf.


Czyli radiotelefon to "urzadzenie elektryczne".... a nie mozna by tego po
polsku jakos...

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Komorki


| To skad to sakramentalne "XX XXX odjazd" albo "XX XXX od kierownika
| odjazd"
| Samowolka ogolnie stosowana czy redundacja, zeby sie lepiej mechanikowi
| utrwalilo?

| Otóż w owej E1 - czego MM być może nie zauważył - jest przecież fragment
| brzmiący mniej-więcej tak: "W pojazdach trakcji elektrycznej i
spalinowej
| wyposażonych w urządzenia elektryczne do podawania Rp14 sterowane przez
| kierownika pociągu, sygnał Rp14 "Odjazd" należy podawać przez te
| urządzenia." Można więc to zinterpretować jako radiotelefon i nawet w E1
| znajdzie się paragraf.

Czyli radiotelefon to "urzadzenie elektryczne".... a nie mozna by tego po
polsku jakos...


Mnie to na początku zmyliło - myślałem, że ma to być jakiś guzik przy
drzwiach od którego idzie kabel do loka albo coś. Ale gdzie coś takiego na
PKP niby jest?

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Komorki


| To skad to sakramentalne "XX XXX odjazd" albo "XX XXX od kierownika


..............
Życie i praktyka wyprzedzily odpowiednie przepisy (instrukcje). Jedyną
dozwoloną formą podawania sygnału związanego z odjazdem pociągu jest
następująca sytuacja:
W pociągach składających się z elektrycznych zespołów trakcyjnych o
jednoosobowej obsadzie konduktorskiej; kierownik pociągu powiadamia
maszynistę o gotowości pociągu do odjazdu przez radiotelefon w formie
"pociąg nr.......... gotów do odjazdu". Maszynista, po zgłoszeniu gotowości
do odjazdu od kierownika pociągu i podaniu sygnału dźwiękowego
ostrzegającego podróżnych, zamyka drzwi w wagonach z kabiny sterowniczej.

Otóż w owej E1 - czego MM być może nie zauważył -


............
Zauważył.
 jest przecież fragment

brzmiący mniej-więcej tak: "W pojazdach trakcji elektrycznej i spalinowej
wyposażonych w urządzenia elektryczne do podawania Rp14 sterowane przez
kierownika pociągu, sygnał Rp14 "Odjazd" należy podawać przez te
urządzenia."


...........
Na znanych mi pojazdach nie ma takich urządzeń.
 Można więc to zinterpretować jako radiotelefon i nawet w E1

znajdzie się paragraf.


.................
Najszybciej znajdzie paragraf prokurator, króry odkryje, ze w jakiejś
nieszczęśliwej sytuacji maszynista ruszył pociągiem z miejsca postoju na
radiotelefoniczne polecenie.

Przeczytaj wszystkie wiadomości z tego tematu